Preguntes Freqüents
Resolem els teus dubtes
Seccions
Canvi de Comercialitzadora
Sobre les teves factures i consum
Sobre el teu contracte
Sobre el sector elèctric
Sobre el sector gasista
Canvi de Comercialitzadora
Canviar a Fortuluz i començar a estalviar a la teva factura elèctrica és molt fàcil. Només has d'enviar una de les teves últimes factures a info{'@'}fortuluz.es o trucar al 900 670 012 i un dels nostres agents especialitzats t'assessorarà perquè aconsegueixis el millor estalvi. Un cop hagis decidit canviar a Fortuluz, nosaltres ens encarregarem de tots els tràmits.
A Fortuluz tractem cada client de manera personalitzada; fem estudis de consum segons les necessitats de cada client per assegurar-nos que podem oferir la tarifa que més convé a cada usuari. Envia un correu a info{'@'}fortuluz.es, truca al 900 670 012 o omple el nostre formulari de contacte i t'informarem de la tarifa que millor cobreix les teves necessitats.
Res. El canvi de comercialitzadora elèctrica és totalment gratuït.
Mai. El canvi de comercialitzadora no afecta la xarxa de subministrament que transporta l'electricitat a la teva llar o empresa.
No. El subministrament d'electricitat correspon a la distribuïdora i és sempre el mateix, independentment de la comercialitzadora que tinguis contractada. El canvi de comercialitzadora pot influir en el preu que pagues per l'electricitat, el servei d'atenció al client o el mètode de facturació, però mai en la qualitat del subministrament.
No. Nosaltres ens encarreguem de tot el procés de canvi i et mantindrem informat en tot moment fins a l'acceptació de la distribuïdora.
Per completar el canvi necessitarem les teves dades personals, el codi CUPS (el trobaràs a qualsevol de les teves factures) i el número IBAN on se't realitzaran els càrrecs.
Sí. Només necessites conèixer les dades de l'actual titular (les podràs trobar a qualsevol factura).
Sí. No necessites ser el propietari de l'habitatge on resideixes per decidir canviar de comercialitzadora. Ets tu qui consumeix l'electricitat a casa teva, per la qual cosa ets tu qui decideix quina comercialitzadora contractar.
Un cop hagis contractat amb Fortuluz, ens posarem en contacte amb la teva distribuïdora per sol·licitar el canvi. Aquest procés dura entre tres dies i tres setmanes. Et mantindrem informat durant tot el procés.
A la teva factura podràs comprovar si tens algun tipus de permanència. En cas que tinguis dubtes, et recomanem que et posis en contacte amb la teva comercialitzadora.
Hauràs de posar-te en contacte amb la distribuïdora corresponent a la teva zona perquè un tècnic instal·li el teu comptador i obtenir el codi CUPS. Un cop el tinguis, podràs triar i contractar la teva companyia comercialitzadora.
Sí. Pots tenir contractats tants subministraments com vulguis: la teva casa, el teu negoci, la teva segona residència, etc.
Un cop rebuda la confirmació de la distribuïdora, des de Fortuluz t'enviarem la teva factura mensual o bimensual (segons el període de lectura del teu comptador). A més, podràs consultar tot el teu historial de factures i les dades del teu contracte a l'Àrea de Clients.
T'enviarem la factura quan la distribuïdora ens faciliti la lectura del teu comptador, normalment cada mes per a contractes de llum o cada dos mesos per a contractes de gas. La factura s'enviarà al teu correu electrònic o, si no n'hi ha, a l'adreça postal si així ho has sol·licitat en la teva contractació. A més, podràs accedir sempre a la teva Àrea de Clients per comprovar les teves factures.
Sí. Tant a la nostra Àrea de Clients com a l'Aplicació mòbil, trobaràs totes les teves factures i altres dades d'interès per al teu contracte. A més, podràs ser notificat mitjançant aquestes plataformes cada vegada que emetem una nova factura per al teu contracte si actives les notificacions push.
Pagaràs les factures un cop les rebis al teu correu electrònic o bústia postal, en cas de seleccionar-ho en la teva contractació. Això passarà cada mes o cada dos mesos, segons el període de lectura del teu comptador.
Sí. Selecciona aquest mètode de facturació en la teva alta o, si ja ets client, escriu un correu electrònic a info{'@'}fortuluz.es indicant que desitges rebre les factures per correu postal i l'adreça a la qual vols que te les enviem. Trobaràs les teves pròximes factures a la teva bústia.
De totes maneres, et recomanem el servei de factura online, amb el qual tindràs les factures a la teva disposició en qualsevol moment i des de qualsevol dispositiu, a més d'ajudar a la conservació del medi ambient.
Domiciliant el teu compte bancari en l'alta del teu contracte. Si per algun motiu no desitges domiciliar el teu compte, és possible pagar les factures des de la teva Àrea de Clients un cop emeses, o trucar al nostre telèfon de suport per sol·licitar un enllaç de pagament o número de compte bancari per a transferències.
Un cop un càrrec és retornat pel banc, per exemple per falta de saldo, només és possible l'abonament manualment. A través de la teva Àrea de Clients o contactant amb el nostre suport, per realitzar l'abonament amb un enllaç de pagament o transferència bancària.
La distribuïdora corresponent a la teva zona és l'encarregada de realitzar la lectura del teu comptador.
Segons la situació del teu punt de subministrament tindràs una distribuïdora o una altra. La teva factura d'electricitat sol incloure informació sobre la distribuïdora a la qual estàs connectat.
A més, pots conèixer la teva distribuïdora segons els primers dígits del teu codi CUPS:
E-distribución (Endesa distribución)
ES0023, ES0024, ES0029, ES0288, ES0363, ES0396
i-DE (Grup Iberdrola)
ES0021
Unión Fenosa Distribución (UFD)
ES0022, ES0390, ES0397
E-Redes (Grup EDP)
ES0026
Viesgo Distribución
ES0027
La lectura estimada es realitza quan no s'ha pogut obtenir una lectura real del teu comptador. Aquesta es calcula amb un algoritme que recopila les lectures anteriors i treu una estimació del que seria un consum habitual al teu punt de subministrament.
El manteniment de la teva instal·lació elèctrica correspon a la teva distribuïdora. A l'apartat 'Dades del Contracte' de la teva factura trobaràs el telèfon on pots trucar en cas d'avaria.
Tens dret a anul·lar el contracte sense cap tipus de penalització durant els catorze dies següents a la seva signatura.
Per donar de baixa el teu contracte amb FORTULUZ, envia un correu a info{'@'}fortuluz.es indicant el teu nom i cognoms, el teu DNI o NIE, i el motiu pel qual vols sol·licitar la baixa.
Envia un correu electrònic a info{'@'}fortuluz.es indicant que vols modificar el titular del teu contracte i t'enviarem el formulari de sol·licitud.
Envia un correu electrònic a info{'@'}fortuluz.es indicant que vols modificar la teva potència contractada i t'enviarem el formulari de sol·licitud.
La distribuïdora et cobrarà els conceptes següents per pujar la potència del teu punt de subministrament. Abonaràs aquests imports a la teva pròxima factura:
Drets d'Extensió: 17,37 €* per cada kW sol·licitat
Drets d'Accés: 19,70 €* per cada kW sol·licitat
Drets d'Enganxament: 9,04 €*
*Preus aproximats sense IVA.
La distribuïdora et cobrarà 9,04 € + IVA en concepte de Drets d'Enganxament. Abonaràs aquest import a la teva pròxima factura.
La distribuïdora et cobrarà uns conceptes per donar d'alta un nou punt de subministrament. Abonaràs aquests imports a la teva primera factura:
Drets d'Extensió: 17,37 €* per cada kW sol·licitat
Drets d'Accés: 19,70 €* per cada kW sol·licitat
Drets d'Enganxament: 9,04 €*
*Preus aproximats sense IVA.
Si tens contractada una potència inferior a 15 kW, la teva tarifa d'accés és la 2.0TD. Si la teva potència és superior a 15 kW, la teva tarifa d'accés és la 3.0TD. Si estàs connectat a la xarxa d'alta tensió, la teva tarifa d'accés serà la 6.1TD (< 30 kW), 6.2TD (30 kW – 72,5 kW), 6.3TD (72,5 kW – 145 kW) o 6.4TD (> 145 kW).
Envia un correu electrònic a info{'@'}fortuluz.es indicant que vols modificar la tarifa d'accés al teu punt de subministrament i t'enviarem el formulari de sol·licitud.
Si ja ets client de FORTULUZ, pots consultar totes les teves factures i les dades del teu contracte a la teva Àrea de Client. Només has de seguir les indicacions següents:
Accedeix a l'Àrea de Clients a https://areaclientes.fortuluz.es
Per registrar-te, fes clic a 'Registrar-se'. A la pantalla següent, introdueix les teves dades i fes clic a 'Registrar' (només és necessari omplir un dels camps: CUPS o Número de compte bancari).
Si has oblidat la teva contrasenya, fes clic a 'He oblidat la meva contrasenya' i repeteix el procés de registre.
Un cop hagis accedit a la teva Àrea de Client, a la part superior dreta podràs seleccionar les diferents seccions que desitgis consultar:
A la pàgina d'Inici podràs veure l'import de la teva última factura disponible i els consums històrics del teu punt de subministrament.
A la pàgina Factures podràs comprovar les dades de les teves factures i descarregar-les.
A la pàgina Perfil podràs comprovar les teves dades, tal com estan registrades al nostre sistema.
Per tancar la sessió, fes clic a 'Sortir'.
És el Codi Universal del Punt de Subministrament. El CUPS identifica el teu punt de subministrament i és necessari per realitzar qualsevol acció que l'afecti. Pots trobar-lo a la part superior de qualsevol de les teves factures.
Són els diferents trams horaris establerts per a cada tarifa d'accés: tres períodes per a la tarifa d'accés 2.0TD, i sis períodes per a les tarifes d'accés 3.0TD i 6.1TD-6.4TD. El preu que pagues pel teu consum d'electricitat és diferent segons el període.
La tarifa PVPC (Preu Voluntari al Petit Consumidor) és la tarifa associada al mercat regulat on el consumidor paga en funció de la fluctuació d'aquest mercat, que generalment és molt volàtil.
FORTULUZ opera al mercat lliure, per la qual cosa no tenim tarifa PVPC, sinó preus clars amb els quals els nostres clients no es porten sorpreses inesperades.
El Bo Social és una mesura regulada pel Govern amb el propòsit de protegir els usuaris amb menys recursos.
Aquells que compleixin els requisits necessaris per obtenir aquestes ajudes poden aconseguir un descompte entre el 25% i el 40% a la seva factura de la llum.
Aquest bo només es pot obtenir si estàs al mercat regulat. FORTULUZ opera al mercat lliure, per la qual cosa no podem oferir el Bo Social.
És l'empresa encarregada de gestionar el teu contracte i facturar el teu consum. La comercialitzadora compra l'electricitat al mercat majorista i la lliura als seus clients a través de la xarxa gestionada pel distribuïdor.
Red Eléctrica de España (REE) és un grup empresarial encarregat de gestionar tota la xarxa de transport d'electricitat d'alta tensió.
La majoria dels comptadors són propietat del distribuïdor i els usuaris els tenen en règim de lloguer, la qual cosa inclou el seu manteniment.
El preu que paga el consumidor final és de 0,81 € al mes, aproximadament. També pots ser propietari del comptador, tot i que des de FORTULUZ recomanem l'opció de lloguer.
El comptador intel·ligent (o digital) és un tipus de comptador capaç de calcular el consum d'electricitat de forma més detallada que el seu predecessor, el comptador analògic.
Amb el comptador intel·ligent, les lectures de consum es poden realitzar de forma telemàtica i qualsevol acció, com canviar la potència o solucionar una avaria, es pot fer més ràpidament i sense necessitat que un tècnic es desplaci fins al teu punt de subministrament.
El Certificat d'Instal·lació Elèctrica (CIE) o Butlletí Elèctric és un document oficial emès per un instal·lador autoritzat que certifica que la instal·lació compleix els requisits necessaris per al subministrament d'electricitat. Reflecteix les principals característiques de la teva instal·lació, com la potència instal·lada, la màxima admissible, a més de garantir la qualitat de la instal·lació.
És una garantia de pagament que exigeixen els distribuïdors per a l'activació de nous subministraments o l'actualització a l'alça de la potència contractada. Aquest dipòsit es retorna en finalitzar el contracte i pot ser actualitzat anualment.
És el preu que pagues per l'energia que consumeixes. És el resultat del producte dels kWh consumits durant el període de facturació pel preu que tens contractat. Pots consultar-lo a l'apartat 'Detall de la factura' a qualsevol de les teves factures.
És el preu que pagues per la potència que tens contractada. És un cost fix, independentment del teu consum. Pots consultar-lo a l'apartat 'Detall de la factura' a qualsevol de les teves factures.
És el Codi Universal del Punt de Subministrament. El CUPS identifica el teu punt de subministrament i és necessari per realitzar qualsevol acció que l'afecti. El podràs trobar a la part superior de qualsevol de les teves factures.
La Tarifa d'Últim Recurs (TUR) és la tarifa regulada per la Comissió Nacional d'Energia (CNE) i el Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, que en fixa el preu trimestralment.
Només les comercialitzadores denominades comercialitzadores d'últim recurs de gas poden oferir la tarifa TUR. FORTULUZ és una comercialitzadora del mercat lliure, per la qual cosa no tenim aquesta tarifa, sinó que oferim preus competitius per a cada client segons les seves necessitats.
És la companyia encarregada de gestionar el teu contracte i facturar el teu consum. La comercialitzadora adquireix el gas i el fa arribar als seus clients a través de la canalització gestionada per la distribuïdora.
És la companyia responsable de fer arribar el gas natural a cada punt de subministrament. S'encarrega de la instal·lació, canalització, avaries i lectura del comptador.
Cada cinc anys (quatre al País Basc) és obligatori realitzar una inspecció completa de la instal·lació de gas per verificar-ne el correcte funcionament, durant la qual es comprova l'estat del comptador, canonades, claus, gomes i ventilació.
L'empresa distribuïdora es posarà en contacte amb tu amb tres mesos d'antelació per acordar la data en què un tècnic autoritzat passarà a realitzar la revisió. Si ho desitges, pots contractar una empresa certificada perquè s'encarregui de la inspecció.
La majoria dels comptadors són propietat de la distribuïdora i els usuaris els tenen en règim de lloguer, la qual cosa inclou el seu manteniment.
El preu que paga el consumidor final varia segons el tipus de comptador, el calibre i si és d'ús domèstic o professional. També pots tenir el comptador en propietat, tot i que des de FORTULUZ et recomanem l'opció del lloguer.
El Certificat d'Instal·lació de Gas Natural (CIG) és el document que certifica que una instal·lació compleix tots els requisits perquè estigui activa, segons la normativa vigent.
Aquest certificat ha de ser expedit per un instal·lador autoritzat i serà obligatori en els casos en què es doni d'alta una nova instal·lació, el subministrament porti molt temps donat de baixa o es realitzi alguna modificació a la instal·lació.
És el preu que pagues per disposar del subministrament de gas natural a la teva llar o empresa. Es tracta d'un cost fix que pagaràs independentment de quin hagi estat el teu consum.
És el preu que pagues segons el consum que has tingut durant el període de facturació. Aquest consum es mesura en metres cúbics i es converteix a kWh, que és com el veus reflectit a la teva factura.
No hem resolt el teu dubte?
Posa't en contacte amb el nostre equip d'atenció al client i mirarem de donar-te resposta el més aviat possible.
Canvia't a l'Energia Verda
Totes les nostres tarifes de llum compten amb certificat de Garantia d'Origen. Només comercialitzem Energia Verda. Contracta la teva tarifa en 3 minuts i comença a estalviar.
Les nostres tarifes